De Leeuw, Samuel van Houtenstraat 1 ( Uitgangspunt)

  1. Nelly van der Knaap

Handgedraaide gebruikskeramiek – porselein

 Wat wil je tentoonstellen op 2 september?

Vazen en kommen

 Waar gaat jouw werk  over?

 Bij het werk van Nelly van der Knaap ligt het accent op het maken van gebruikskeramiek: theepotten, kommen, schalen en vazen. Bijna al haar werk wordt gedraaid op een elektrische draaischijf en gestookt in een elektrische oven.

Steengoedklei, maar vooral porseleinklei zijn de materialen waarmee zij werkt. Porseleinklei vanwege de uitdaging van het moeilijk bewerkbare van het materiaal, vanwege de “fijnheid”, maar vooral ook vanwege de heldere decoratiemogelijkheden. Wanneer zij kiest voor beschildering, is deze wisselend gericht op het accentueren van de vorm of juist op het aanbrengen van figuratieve elementen.

www.atelieraandewerf.nl , www.aceramica.nl, www.galeriezone.nl.

Email: nellievanderknaap@planet.nl

3.     Karen Klein

Ik ben edelsmid, maak (vooral zilveren) sieraden

 Wat wil je tentoonstellen op 2 september?

 Een selectie van sieraden, bij voorkeur in mijn eigen vitrine

Karen Klein, edelsmid/beeldend kunstenaar wordt geïnspireerd door moderne architectuur, door kunststromingen als Art deco en Jugendstil, door (grillige) landschappen en vaak door de materialen zelf.
Als beeldend kunstenaar/edelsmid richt zij zich op het ontwerpen en vervaardigen van unieke sieraden en kleine objecten; soms in een specifieke stijl, vaak in een eigen stijl, waarbij ze door het combineren van verschillende materialen bijzondere effecten wil creëren. Zoekend naar het spanningsveld tussen klassiek en eigentijds, tussen herkenbaar en een beetje vreemd, waarbij de draagbaarheid/bruikbaarheid voorop blijft staan.

Alle stukken worden op ambachtelijke wijze door Karen Klein gemaakt in eigen atelier, en vrijwel alle sieraden zijn unieke exemplaren.

www.karenklein.eu

Email: info@karenklein.eu

4. Patricia Weijburg

Fotografie, prints glaswerk en veel meer…

Tel: 06-13244633

Email: info@patriciaweijburg.nl

www.patriciaweijburg.nl

www.ontdekkingsfotografie.nl

5. Germa Borst

Wat voor kunst maak je?

Schilderkunst diverse technieken

 Wat wil je tentoonstellen op 2 september?

Figuratieve en abstracte acrylschilderijen

 Waar gaat jouw werk  over?

Centraal thema in mijn werk is “Verandering”, waarbij ik zowel abstract als figuratief te werk ga. Voorbeelden: abstracte indrukken van momentopnamen, verstilde dansposities, mensen in een bepaald stadium in hun leven, schuivende continenten.

Zowel de gemeenschappelijke kenmerken als het individuele beleven van deze fases met (soms ingrijpende) veranderingen zijn zichtbaar. Ik maak gebruik van verschillende materialen en technieken, waarbij ik voortdurend op zoek ben naar een optimale wisselwerking tussen vorm en inhoud, zonder de één ondergeschikt te maken aan de ander.

Op dit moment maak ik voornamelijk muurschilderingen in instellingen en ben werkzaam in een eigen praktijk als Analytisch Tekentherapeute. In de workshops die ik geef, ontmoeten kunst en de ziel elkaar.

 

www.muurschilderingenplus.nl

http://www.open.ou.nl/stcentra/zwolle/exposities/Germa_Borst.htm

Email: g.h.borst@ziggo.nl

6. Sandra  Katharina  Zimmer

Wat voor kunst maak je?

Vrij werk: abstracte en figuratieve schilderijen en batikken, sieraden, beeldjes en zelfontworpen kaarsen

In Café  “De Donder” op de Willem van Noortstraat nr 65 zal het werk “violet” te zien zijn.

Een vierkante meter abstracte schilderkunst dat over de kracht van aanraken gaat.

Waar gaat jouw werk  over?

Ik werk graag spontaan als ik schilder. Spelen met kleur en materiaal met aandacht voor wat zich ontwikkelt. Het proces is belangrijk ik zie het als een wisselwerking. Beweging, contrast, reliëf  en kleur zijn kernelementen van mijn schilderijen, tekeningen en beelden. Soms veranderen schilderijen in loop van de tijd behoorlijk en pak ik iets na lange tijd weer om om verder te gaan. Ik draag graag mijn idealen via mijn kunst de wereld in. Om dat te doen gebruik ik ( soms)symbolen en herkenbare vormen zoals het hart en silhouetten van dieren. Omdat ik van de natuur hou gebruik ik het liefst biologisch afbreekbaar materiaal dat mens, dier en milieuvriendelijk is en hergebruik afvalmateriaal” of dingen die ik vind en krijg.

www.natuurlicht.webklik.nl

Email: natuurlicht@gmail.com

7. Marijke de Rooy

Wat voor kunst maak je?

Schilderijen, beschilderde objecten

 Over de kunstenaar

Ik ben Marijke de Rooij. Ik schilder het liefst alles wat los en vast zit.  Het schilderen is voor mij op een dag in 2006  spontaan uit de hemel gevallen door een verjaardagscadeau: een heel klein aquarelsetje. Sindsdien heeft het me niet meer losgelaten. Ik schilder soms aquarel, maar meestal schilder ik met acryl. Ik schilder klein en groot, op doek, plaat en objecten.

Ik ben autodidact en leer vooral door te doen en uit te proberen.

Waar gaat jouw werk  over?

Mensen zien in mijn werk vaak: sprekende kleurigheid, levenslust, humor, verschillende stijlen, aboriginal stippentechniek.

Waar mijn werk over gaat mag de kijker zelf uitmaken.

Tel: 030-2421854

Email: info@marijkeschildert.nl

www.marijkeschildert.nl

8. Martin Fraterman

Tekeningen en schilderijen

 

Wat wil je tentoonstellen op 2 september?

10 cursisten presenteren hun werk en krijgen op die dag gratis les.

 Over de kunstenaar

Sinds 1994 geef ik teken-schilderlessen. Mijn belangstelling gaat uit naar de persoonlijke ontwikkeling van elk individu, de eigen werkwijze, de eigen draai. Kunst begeleiden is samen zoeken, samen werken aan kwaliteit. Mijn voldoening is het niveau dat op deze manier bereikt wordt.

Informatie en contact

http://www.martinfraterman.nl

Tel: 0622-116159/030-2444837

Email: m.fraterman@planet.nl

Geef een reactie

